Google

10 Haziran 2008 Salı

Liderliği Son Yarrışa kadar korumak istiyor


Kanada Grand Prix’de kariyerinin ilk zaferini elde eden Robert Kubica, tarihi başarısını kutluyor. Geçtiğimiz yıl Gilles Villeneuve pistinde çok ciddi bir kaza geçiren Polonyalı pilot, bugün finişi geçen ilk sürücü olarak sezonun yedinci yarışının ardından şampiyonada da liderliğe yükselmiş oldu.

41 Grand Prix öncesinde Formula 1’e adım atan ilk Polonyalı pilot olarak kariyerine başlayan Kubica, bugünkü başarısı sonrasında sonucu “müthiş” olarak niteledi.

Kubica, “BMW Sauber’le kazanmak müthiş… Birlikte büyüdük, bize duble yapmamıza sağlayacak iyi bir araç verdikleri için takıma teşekkür ediyorum. Belki hızımız hala, Lewis’in hızına cevap veremeyeceğim kadar iyi değil. Ancak benim için, takım için, ülkem ve taraftarlarım için müthiş bir sonuç” diye konuştu.

Geçtiğimiz sezon takım arkadaşı Nick Heidfeld’in gerisinde kalan Kubica, bu sezon elde ettiği sonuçlarla Montreal’deki mücadelenin ardından puanını 42’ye yükselterek şampiyonanın yeni lideri oldu.

Bu sezon şampiyona liderliğini mümkün olduğunca çok elinde bulundurmak için takımın desteğini sürdürmesini bekleyen Kubica, “Geçtiğimiz yıl birçok problem yaşadım. Ancak sorunlu olan bir meseleyi düzelttim. Bu sezon oldukça iyi gidiyorum” dedi.

Polonyalı sürücü, “Geçtiğimiz sezon büyük bir kaza geçirdiğim Kanada’da kazanmak, bu sezon bir grand prix kazanma hedefi… Bunu başardık ve şu an şampiyona lideriyim. Son yarışa kadar bu liderliği muhafaza etmek için takımın bana yüzde 100 destek vereceğini umuyorum” şeklinde konuştu

Hiç yorum yok: