Google

28 Temmuz 2007 Cumartesi

Volvo C70 motor serisinde dört silindirli turbo dizel




Yaşamına coupe olarak başlayan Volvo C70’in tasarım ekibi tavanını çıkararak güvenlik, stil ve sürüş keyfinden ödün vermeden bir otomobilden iki otomobil yaratmıştı. Volvo Cars, şimdi de üstü açık otomobilde bir ilke imza atarak Volvo C70’teki motor seçeneklerini iki litrelik turbo dizel motor ile genişletiyor.

Volvo Cars Yönetim Kurulu Başkanı Fredrik Arp, konuyla ilgili şunları söyledi: “Dört silindirli turbo dizel, özellikle Avrupa’da büyük rağbet görecek ve toplam Volvo C70 satışlarının yüzde 20’sini oluşturacak. Böylece motor, yakıt tasarrufu ve sürüş keyfi açısından çok iyi bir bileşim sunulmuş olacak”
Volvo Cars, Volvo C70 2.0D’nin satışlarının yılda 2000 adet olmasını hedefliyor. Bu da, satılan 10 adet Volvo C70’ten birinin dört silindirli turbo dizel motoru olacağı anlamına gelir. Otomobiller 2008 Model yılı olarak sonbaharda üretilmeye başlanacak.

İkinci nesil ortak yakıt hatlı (Comman Rail) motor

Dört silindirli turbo dizel, 136 beygirgücü (100kW) ve 320 Nm tork üretiyor. Gaz pedalının dengeli hassasiyeti sonucunda pedal komutlarına hızla tepki veren motor, sürücüye iyi kontrol ve güzel bir sürüş deneyimi yaşatıyor
Volvo C70 2.0D modelinin yakıt tüketimi, 100 kilometrede 6,1 litre (ortalama yakıt tüketimi, şehir içi-şehir dışı). 0-100 km/s hızlanması ise 11 saniyede gerçekleşiyor ve azami hız saatte 205 kilometreye ulaşıyor
Motorda ikinci nesil ortak yakıt hattı teknolojisi kullanılıyor. Bu, Volvo’nun daha büyük dizel motorlarındaki teknolojisi ile aynı. Silindir kapakları ise alüminyumdan üretiliyor

Parçacık filtresi standart

Dizel parçacık filtresi standart olarak sunuluyor. Bu filtre, egzoz gazlarındaki yanmamış kurum miktarını önemli ölçüde düşürerek çevreye olumsuz etkilerin azaltılmasını sağlıyor. Filtrenin içeriği düzenli olarak yakıldığı için sistem otomatik olarak temizlenmiş (yenilenmiş) oluyor

Hiç yorum yok: