Google

5 Temmuz 2007 Perşembe

PİRELLİ, FERRARİ’NİN 60’INCI YILDÖNÜMÜNÜ KUTLUYOR




Pirelli, Şahlanan At’ın doğumgününde, Maranello’daki kutlamalarda yer alarak en güzel yarış Ferrari’sini ödüllendirdi



Pirelli, Maranello kökenli markanın ilk yıllarından günümüze, hem binek hem de yarış otomobillerinin önde gelen ortaklarından. Pirelli’nin teknolojik olarak en gelişmiş lastikleri, ilk olarak Ferrari’de görev yaptılar. Örneğin orijinal PZero, F40 ile beraber piyasa çıkmış ve günümüzde bu ortaklık yeni PZero’da 599 GTB Fiorano gibi modellerle devam ediyor

Motorsporlarındaki 100’üncü yaşını 2007 yılında kutlayan Pirelli, şimdi de Ferrari’nin 60’ıncı doğum günü için Maranello’da gerçekleşen kutlamalara katıldı. Milanlı lastik üreticisi Şahlanan At’ı, 1930’larda teknolojik bir evlilikle kendine bağladı ve Ferrari’nin kutlamalarına çeşitli girişimlerle katıldı. 24 Haziran Pazar günü Fiorano yolunda resmi geçit yapacak otomobiller arasından seçilen “En güzel Ferrari”ye ödül verildi.

Pirelli iki gösterisiyle Ferrari kutlamalarında da yer aldı. İlk gösteri, rosse ile başlayıp günlük kullanıma uygun yeni PZero ve 599 GTB Fiorano ile bugüne kadar gelen, Milan Maranello arasındaki tarihi ilişkiyi anlatıyor. İkinci gösterinin daha tarihî bir yapısı oldu ve sadece motorsporları dünyasına ayrılmış olan Galleria Ferrari’de gerçekleşti. Gösterinin, Pirelli Competizioni’nin yüz yıllık tarihindeki unutulmaz anları sergileyen muhteşem bir görsel özelliği oldu

Pirelli şirketinin tarihi uzun süredir Ferrari’ninki ile birbirine dolanmış durumda. İki prestijli İtalyan firması son 60 yıldır barış ve sinerji içinde çalışıyor ve Milanlı şirket, Enzo Ferrari takımının Nuvolari ve Varzi gibi sürücüler için Alfa Romeo’ları yarıştırdığı 1930’larda Scuderia Ferrari’ye tedarikçilik ediyordu.

1947 Roma GP’deki Franco Cortese zaferiyle Şahlanan At’ın yarış defterini açan 125S’lerden, Froilan Gonzalez’in Ferrari’ye ilk F1 zaferini getirdiği (Silverstone’51) 375’e, 1952 ve ‘53 F1 Dünya Şampiyonu ünvanlarını 500 F2’den 1954’te Le Mans’i kazanan 375 Plus of Trintignant ve Gonzales’e kadar Pirelli’nin lastiklerini verdiği sayısız yarış modelleri oldu ve bu iki şirket hemen her dönemde işbirliği içinde çalıştılar. Bu gelenek, FIA-GT Şampiyonası’nın zorlu yarışlarında bile Ferrari’nin başarıya ulaşması sayesinde hâlâ canlı ve hayattadır. Söz konusu şampiyonada Ferrari F430 GT’ler 2006 Sürücü ve Takımlar şampiyonluğunu kazanmıştır. Ayrıca, son ayağı Valencia 1000 km olan Le Mans Serisi de, PZero yarış lastiklerinin kullanıldığı F430 GT ile kazanılmıştır.

Pirelli mühendislerinin Ferrari yarış otomobillerine gösterdiği ilgi, üretim modellerinde daha da artmaktadır. Yarış dünyasında Pirelli’nin elde ettiği birikim, aslında yüz yıl once Milanlı şirketin spor tarihi başladığından, yani Prens Scipione Borghese’in Italası Peking-Paris yarışını kazandığından beri binek otomobillerine aktarılmaktadır. Ferrari müşterilerinin alnına yazılmış binek otomobil modelleri açısından, Şahlanan At’ın tarihindeki sayısız kahraman, Pirelli lastikleriyle yolculuk ettiler. Pirelli ve Ferrari arasındaki birliği gösteren sayısız otomobillerden bahsederken, İtalyan lastiklerinin, Maranello’nun uzun üretim süresi boyunca daimi şekilde mevcut olduğu hatırlanmalıdır. 60 yıl önce Enzo Ferrari tarafından kurulan şirketin baş yapıtları, 1949’da Touring Barchetta 166 MM’den 410 Superamerica’ya (1956) kadar, 1987’nin F40’ı ve 90’ların 512 TR, 456 GT ve F355’i gibi süperspor otomobillerden şu anki otomobillere kadar (612 Scaglietti, F430 ve 599 GTB Fiorano) hepsi Milanlı şirketin teknolojisi ve tarzıyla şüphesiz mükemmel derecede uyum sağlamıştır. Elbette, Pirelli lastikleri varsa Ferrari Ferrari olur.

otomobilgazetesi.com dan alınmıstır

Hiç yorum yok: