Google

9 Mart 2008 Pazar

renault clio RS




Fransız otomobil üreticisi Renault'un ilk olarak 2006 Frankfurt Otomobil Fuarı'nda otomobilseverlerin beğenisine sunduğu Clio RS modeli, Renault Sport ailesininde önemli bir yer tutuyor. Dinamik tasarımıyla ön plana çıkan Clio RS, ön çamurluklarda konumlandırılan hava dağıtıcıları ve arka tamponun altına yerleştirilen difüzör sayesinde diğer Clio modellerinden hemen ayrılıyor. Sportif hatların sahip olduğu Clio RS'de, maksimum performans imkanı ve sınıfında raslanmayan özelliklere yer veriliyor.

Tasarım :
Clio RS aerodinamik yapısı uzun çalışmalar sonucunda geliştirilmiş. Aracın kolaylıkla tanınabilen orijinal hatları atletik kavisleriyle göze çarpıyor. Özel tasarımlı kasa yanları ile otomobilin silueti daha güçlü ve enerjik bir görünüşe sahip. Genişletilmiş ön ve arka çamurlukları, alçaltılmış kasası, kaslı yan panoları ile hava tahliye ızgaraları ve hava dağıtıcısı aracın sportif ve aerodinamik karakterini güçlendiriyor.Ön tampon üzerindeki petek görünümlü geniş hava giriş ızgarası motor kaputunun altında yatan Renault Sport Technologies tarafından geliştirilmiş olan 2.0 litrelik atmosferik motorun nasıl bir potansiyele sahip olduğu hakkında büyük fikir veriyor.

Clio RS'de normal clio mopdellerine göre teknolojik ve görsel en önemli yenilik bir hava dağıtıcısının arka tampona eklenmiş olması. Bugün itibariyle, bu tür bir donanım standart olarak ancak üst seviyesindeki spor modellerde bulunuyor. Hava dağıtıcısı hava akımlarını kanalize ediyor ve hızlandırıyor. Oluşan vakum etkisiyle herhangi bir kanat takmaya gerek kalmaksızın, aracın arka tarafının yola tutunması meydana geliyor. Hava dağıtıcısının etkinliğini azaltmamak amacıyla, iki egzos çıkış borusu yan hava sapma kanalları içine yerleştirilmiş.

Ön çamurluklardaki hava tahliye ızgaralarının da aerodinamik işlevleri var; bunlar hava türbülanslarını nötralize ediyorlar. Aynı zamanda motor kaputu altındaki sıcak havanın daha iyi sirkülasyonu ve tahliyesine katkıda bulunuyorlar. Ayrıca, ızgaralar aracın performansını en üst seviyeye çıkaracak şekilde havayı aracın yanlarına doğru kanalize ediyorlar.

İç Mekan :
Clio RS'in iç tasarımında sadelik ön planda tutulmuş. Sadelikle birlikte gelen ergonomik yapı Clio RS'in içindeki öğeler üzerinde oldukça rahat kullanım imkanı sunuyor. Otomatik ayarlı klima, 4x15 6'lı Cabasse CD Changer standart olarak sunuluyor. Geniş panoramik cam tavan, Clio III'ün temel niteliklerinden olan konfor ve geniş alan hissini daha da belirginleştiriyor. Spor tip koltuklar yolculara yüksek konfor ve koruma olanağı sağlarken, araç içerisindeki sportif hatları destekliyor.Yarış tipi alüminyum pedalları, alüminyum ayak dayama yeri ile teknik gri dikişli ve "0 nokta" işaretli deri direksiyon simidi Clio RS'in iç mekanına hakim olan sportif karakteri daha da pekiştiriyorlar.

Motor - Performans :
Clio RS modeli yüksek performansa ulaşmak üzere geliştirilmiş. Aracın dinamik nitelikleri, Renault Sport Technologies tarafından özel olarak geliştirilmiş olan 2.0 16v atmosferik motorun tüm potansiyelini ortaya koymasını sağlıyor. 7.250 d/d'da 200 beygir (145 kw) güç üreten 2.0 litrelik motor, 5.550 d/d'da 215 Nm tork üretebiliyor. 6 vitesli şanzıman ile birlikte kullanılan bu esnek ve güçlü motor yüksek düzeyde sportif performans ve sürüş keyfi sunuyor. Clio RS, fabrika verilerine göre 2.0 litrelik atmosferik motor ile 7.000 d/d'da 215 kilometre hıza ulaşırken 0-100 km hızlanma süresi ise 6.9 olarak belirtiliyor.

Renault Sport Technologies bu model için kısmen alüminyum, bağımsız aks milli yeni kuşak bir ön takım geliştirmiş. Böylece, Clio RS çok yüksek düzeyde çekiş ve yol tutuş özelliği kazandırılmış. Bu ön takım yol tutuşunu optimize ederken, direksiyon hassasiyetini de artırıyor.

Güvenlik :
Dinamik sürüş kontrolü (ESP), anti-patinaj (ASR) ve önden kayma kontrol sistemi ile donatılmış olan Clio RS, virajlarda sportif çizgisini koruruken, güvenlikten de ödün vermiyor.Clio RS, tam güvenlik içinde sürüş keyfi sunmak üzere, önleyici, caydırıcı ve korumaya yönelik güvenlik sistemleriyle donatılmış durumda. Standart xenon farlar, hız abitletleyici-sınırlayıcı, ön gergili ve güç limitörlü emniyet kemerleri, sürücü, yolcu göğüs hava yastığı ve yan, perde, koltuk içi hava yastıklarıyla birlikte, otomatik far ve cam sileceği çalıştırma sistemi de, Clio RS'in güvenlik seçenekleri arasında yer alıyor.



Motor Sıralı 4 silindir
Motor hacmi (cc) 1998
Maksimum güç (Hp) 200 / 7250 d/dk
Maksimum tork (Nm) 215 / 5550 d/dk
Maksimum hız (km/s) 215
Şanzıman 6 ileri manuel
Aktarma Önden çekiş
Frenler (ön/arka) Disk
Yakıt tipi Benzin
Tüketim (şd/şi/ort) (lt/100 km) 11,6 / 6,5 / 8,4
Depo kapasitesi (lt) 55
Boş ağırlık (kg) 1260
Bagaj hacmi (lt) -
Boyutlar (u/g/y)

Hiç yorum yok: