Google

9 Mart 2008 Pazar

captive 2008




Günümüz 4x4 arazi araçları, arazi kabiliyetlerinden daha çok dış görünümleri ve iç mekan konforları ile ön plana çıkıyor. SUV segmentindeki hızlı gelişime ayak uydurmak isteyen araç üreticileri, daha şık görünümlü ve daha konforlu araçlar üretme yolunu seçerek daha fazla müşteri çekmeye çalışıyor. Chevrolet, iç mekan olarak rakipleri kadar iddialı fakat fiyat olarak daha uygun SUV modeli Captiva'yı piyasaya sürerek bu segmente oldukça iddialı bir giriş yaptı. Chevrolet Captiva, rakiplerine göre daha uygun fiyat ve ekipman seviyesiyle SUV sınıfında iddialı bir alternatif olarak göze çarpıyor.

Captiva, etkileyici tasarım ve yüksek kaliteli malzemelerden oluşan geniş, ferah ve rahat bir iç mekana sahip. Gösterişli olduğu kadar işlevsel olarak tasarlanan iç mekanda, ergonomi ve kullanışlılık ön planda tutulmuş. Orta konsolda bulunan kapaklı eşya gözleri, ufak tefek eşyaların yaratacağı dağınıklığı önlemek için tasarlanmış ve içleri çizilmelere karşı kumaş bez ile kaplanmış. Araç kullanırken sade gösterge paneli sayesinde tüm veriler rahatlıkla okunabiliyor. Orta konsolun en üstüne yerleştirilen ekran sayesinde yol bilgisayarı, pusula, iç-dış sıcaklık ve klima bilgilerine ulaşılabiliyor. Orta konsolda konumlandırılan klima ve radyo-cd düğmelerinin kullanımı biraz alışkanlık istese de çok sorun oluşturmuyor.Ön kısımda tek yadırgadığımız nokta navigasyon ekranının yerinde boş bir eşya gözü olması ve direksiyon üzerindeki düğmelerin ışıklandırılmamış olması.

Captiva'nın boyutları 4,639 / 1,849 / 1,726 mm (uzunluk / genişlik / yükseklik) olup dingil mesafesi ise 2,707 mm. Bu boyutlar Captiva'nın içinde oldukça geniş bir yaşam alanı yaratıyor. Orta sıradaki koltukların sırt eğimleri isteğe göre ayarlanabiliyor. Captiva beş veya yedi koltuklu olarak piyasaya sunuluyor. Ekstra ücret karşılığında alınan üçüncü koltuk sırası ihtiyaç anında, gizlendiği bagaj zemininden kolayca çıkıyor. Fakat ayak mesafesi için pekte geniş olmayan bu üçüncü sırada yetişkin birinin uzun süre yolculuk etmesi sıkıntılı olabilir.

Avrupa yollarına ve Avrupalı müşterilerin ihtiyaçlarına göre özel olarak hazırlanan bu araç, iki litrelik 150 hp common-rail direkt-enjeksiyonlu modern bir dizel motor ile donatılmış. Bu turbo dizel Chevrolet'nin diğer benzinli motorları gibi dinamik sürüş performansı sunuyor. 16 valflı bu motor ünitesi, 4,000 devir / dakikada 150 hp ve 2000 devir / dakikada 310 Nm maksimum tork üretiyor. Ortalama yakıt tüketimi, 100 km için 8.7 litre. Bu motor, 2006 yılından başlayarak Avrupa'da diğer Chevrolet ürünlerinde de sunulan dizel motor ailesinin bir devamı. İki litrelik motor, ilk çalıştığı zaman biraz homurtulu bir ses çıkarsa da, motor ısısı normal düzeyine çıktığında motor sesi makul bir dereceye iniyor. İki litrelik motor, otomatik şanzıman ile birlikte hem yakıt hem de performans olarak yetersiz bulunabilir ama bu aracın bir SUV ve ağırlığınında 1910 kg olduğunu unutmamak lazım.

Captiva'nın içerisinde herhangi bir arazi vitesi seçeneği veya düğmesi bulunmuyor. Captiva'nın dört tekerden çekiş sistemi, sadece gerektiğinde sürüş koşullarına bağlı olarak devreye girme özelliğine sahip. Aktarma sistemi, ön tekerleklerin patinaja düşmesi durumunda gücü arka tekerleklere aktarıyor ve yere tutunma kabiliyetini arttırıyor.Sistem, aynı zamanda ESP ve ABS sistemleri ile de kendiliğinden devreye girerek aracın sürücü tarafından kontrolünün artmasını ve sonucunda daha güvenli bir sürüş sağlıyor. ESP sistemine entegre edilmiş HBA (Hidrolik Fren Yardımı - Hydraulic Brake Assist), HDC (Yokuş İniş Kontrolü - Hill Descent Control) ve ARP (Devrilmeye Karşı Koruma - Anti-Rollover Protection) gibi ek fonksiyonlar Captiva'nın üzerinde bulunmakta. Captiva ayrıca Chevrolet'nin elektronik stabilite programı (ESP) ile sunulan ilk modeli olma özelliğini taşıyor.

Süspansiyon sistemi, önde McPherson gergi kolu mekanizması ve arkada bağımsız dört kollu süspansiyon sisteminden oluşuyor. Tüm tekerleklerde hava soğutmalı disk frenler standart. Captiva'da standart olarak 6.5J x 16 inç jantlar ve 215/70 R 16 lastikler bulunuyor. Captiva, bu kombinasyon sayesinde asfaltta ve arazide maksimum performans sergileyebiliyor.

Sonuç olarak Captiva tam bir arazi aracı olmasada hafif arazi şartlarında sizi yolda bırakmayacak bir araç. Rakiplerine göre daha çekici bir dış tasarıma sahip ve fiyat olarak daha ucuz. Medium donanımlı Captiva'nın fiyatı 77 bin YTL, High donanım 81 100 YTL ve Sport modeli ise 84.500 YTL fiyat ile satışa sunuluyor.


Motor Sıralı 4 silindir
Motor hacmi (cc) 1991
Maksimum güç (Hp) 150 / 4000 d/dk
Maksimum tork (Nm) 310 / 2000 d/dk
Maksimum hız (km/s) 180
Şanzıman 5 ileri Otomatik
Aktarma 4x4
Frenler (ön/arka) Disk
Yakıt tipi Dizel
Tüketim (şd/şi/ort) (lt/100 km) 7.3/11.0/8.7
Depo kapasitesi (lt) -
Boş ağırlık (kg) 1910
Bagaj hacmi (lt) 465 / 930
Boyutlar (u/g/y)

Hiç yorum yok: