Google

17 Ağustos 2007 Cuma

Haleflikten efsaneliğe


E 36 model serisinin Coupé sürümü temel alınarak üretilen ikinci nesil BMW M3 1992`de piyasaya sunuldu. İlk bakışta geniş spoyleri ya da göz alıcı çamurlukları olmayan bu model çok "normal" göründü, ancak motor kapağının altındakiler başka bir hikaye anlatıyordu ve BMW M3 ilk altı silindirli motoru sunan otomobil olarak öne çııyordu.

Bu üstün otomobil 3600`den 6000 dev/dak`ya 320 Nm maksimum tork üretimi ve 286 bg güç üretimi ile sürücüye her zaman ve her durumda en üstün hızlanmayı sundu. Aslında BMW mühendisleri zamanında çok olağan dışı olan bu performans rakamlarına detaya gösterdikleri zahmetli özen ve birçok yaratıcı çözümlerle ulaştılar. Yeni geliştirilen motor elektroniği, değişken VANOS egzantrik mili yönetimi ve yenilenen tek gaz kelebeği kontrol ünitesi ile 20 milyondan fazla talimatı saniyede işleyerek motora büyük bir güç ve performans kazandırdı
İkinci nesil BMW M3, Coupé ve Cabrio modellere ek olarak dört kapılı modele olan talebi karşılamak üzere Sedan görünümünde tasarlandı. Her üç modelin üstün başarısı sayesinde yedi yıllık üretim boyunca BMW'nin Regensburg Fabrikasından her üç modelden yaklaşık toplam 72.000 adet otomobil piyasaya sunuldu. Bunlar ayrıca BMW`nin Güney Afrika`da bulunan Rosslyn Fabrikasında bütünüyle montajı tamamlanmamış "knocked down kit" olarak bilinen parçalar halinde ithal edilen 700 üniteyle birleştirildi.

Hiç yorum yok: