Google

17 Ağustos 2007 Cuma

BMW M3 destanı sürüyor




BMW M3`ün en son ve hala mevcut sürümü 2000 yılının sonuna doğru bir sonraki nesil olarak pazara sunuldu. E46 model serisi Coupé temel alınarak üretilen BMW M3`ün bu sürümü, kendisini BMW 3 Serisi'nin diğer otomobillerinden belirgin bir şekilde ayıran üstün performans, benzersiz sürüş özellikleri ve emsalsiz tasarımı yeniden bir araya getiriyor.

Mevcut BMW M3'ün alüminyumdan yapılma motor bölümü kapağını destekleyen ön bölümü daha düz ve diğer düzenli üretilen BMW 3 Serisi otomobillere göre daha girişken bir görünüme sahip. Göze batan şişkin kapağın altından bu modelle birlikte sunulan en çarpıcı icatlardan biri olan yeni ve çok daha güçlü 252 kW/343 bg azami güç üreten altı silindirli motor ve Formula 1`den alınan ve artık BMW M GmbH üretimi bütün otomobillere özel yüksek devirli motor kavramını uyguluyor: Yeni BMW M3 motorunun pistonları 8000 dev/dak devirde saniyede 20 metre hızla yukarı aşağı hareket ederek
bu sınıftaki bir aracın yeni boyutlara ulaşmasını sağlıyor


BMW M3 CSL de bu model temel alınarak üretilmiştir. 265 kW/360 bg güç üreten daha güçlü motoru ve karbonfiber ile güçlendirilmiş plastik ve karbon içeren en ileri malzemeler kullanarak temelde hafif teknolojiyi sunan BMW M3 CSL, bu BMW M3`ü bütünüyle yeni bir dinamik performans boyutuna çıkaran üstün bir rakam olan 3,85 kg/bg güç-ağırlık oranına sahiptir

Bu güne kadar üretilen BMW M3`ler içinde en hızlısı ve en pahalısı olan bir başka model, BMW M3 GTR Amerikan Le Mans Serileri (ALMS) içinde 2001 yılında piyasaya sunuldu. Aslında bu emsalsiz otomobil sadece güçlü görünümüyle değil yarış donanımına sahip otomobilinde bulunan 330 kW/460 bg güç üreten ve günlük sürüş otomobilinde bulunan 258 kW/350 bg güç üreten ve özellikle yüksek performanslı 4.0 litrelik V8 motoruyla başından beri göz alıcı olmuştu
Bu üstün spor otomobil ayrıca bir başka konuda yaklaşık 250.000 Euro fiyatıyla gerçekten özel bir teklif ile standart belirliyor

Hiç yorum yok: