Google

30 Haziran 2007 Cumartesi

Hem dizel, hem otomatik


2003 yılının Eylül ayında yapılan lansmanından itibaren Türkiye’nin en çok satılan otomobili konumunda bulunan ve güçlü karakteri ile dikkat çeken Megane Sedan, geniş versiyon yelpazesi ile her türlü müşteri kitlesine hitap ediyor. Megane Sedan, 6 farklı motor seçeneği, 5 farklı ekipman seviyesi ve sunduğu opsiyonlar ile 56 adet farklı versiyondan oluşan bir yelpazeye sahip. Temmuz ayından itibaren 1.5 dCi 100 bg otomatik vitesli motor seçeneğinin eklenmesi ile bu sayı 67’ye çıkacak.
Türkiye binek otomobil pazarının %50’sini dizel motorlu araçlar oluşturuyor. Otomatik vitesli araçlar ise talebin her geçen gün artması sonucunda pazarda %27 oranında pay elde etti. Dizel motorlu versiyonlar ekonomiklikleri nedeniyle, otomatik vitesli araçlar ise konfor talebiyle tercih ediliyorlar. Renault, bu iki farklı özelliği aynı araçta sunmak ve otomatik vites konforunu, dizel motorun ekonomisi ile birleştirmek adına Megane Sedan modelinde 1.5 dCi 100 bg motor seçeneğini oto-adaptatif özellikli 4 kademeli otomatik vites ile Türkiye pazarına sunuyor.
Megane Sedan, 1.4 16v 98 bg, 1.6 16v 110 bg ve 2.0 16v 136 bg olmak üzere 3 benzinli, 1.5 dCi 80 bg ve 100 bg olmak üzere 2 dizel motor ile çok geniş bir motor yelpazesi sunuyor. 1.6 16v benzinli ve 1.5 dCi 100 bg dizel motor seçeneklerinde otomatik vites alternatifi bulunuyor
Megane ailesinin liderliğini pekiştirecek olan 1.5 dCi 100 bg (74 kW) otomatik vitesli versiyon, manuel vitesli versiyonda olduğu gibi performans, dinamizm, akustik konfor ve yakıt tüketimi bakımından potansiyelin en iyi şekilde kullanılmasına olanak sağlanıyor. 4000 dev/dk’da 100 bg (74 kW) güç ve 1900 dev/dk’dan itibaren 200 Nm tork üreten 1.5 dCi motor 100 km’de 5.8 litrelik karma parkur tüketimi ile dikkat çekiyor (153 g CO2 /km emisyon). Kullanılan değişken geometrili turbo yüksek devirlerde yüksek performans sağlarken, düşük devirlerde dikkat çekici bir esnekliği garanti ediyor.

Hiç yorum yok: